پاسخ «شمی صلواتی به یک سوال در مورد جدائی  کردستان/ از ایران!


مرتضی یعقوبی :آقای صلواتی، استاد محترم در وطن پرستی شما شکی نیست حالا با هر دینی؟ اما من یک سوال دارم و جوابش را نمی دانم! میخواهم بادر نظر گرفتن همه جوانب و بدون حس ناسیونالیستی جوابم را بدهید خیلی ممنون میشوم. نظر شما برای تجزیه ایران چیست؟ همانطور که میدانید اخیرا یک نقشه جغرافیایی چاپ شده بنام کردستان یکپارچه یعنی که این نقشه تشکیل شده از 4 کشور مختلف عراق -ایران – سوریه -وترکیه که مناطق کرد نشین را نشان میدهد و اگر این اتفاق در آینده بیافتد بخش عظیمی از کشور ما از نقشه گربه نشان ایران جدا میشود همانطور که میدانید بیشترین اکراد در ترکیه و بعد درایران و به ترتیب در عراق و سوریه هستند حال اگر این اتفاق بیافتد آذریها از یک طرف و عربهای ایران از طرفی دیگرو…… میخواهم نظر شمارا دراین مورد بدانم نظر شما برای من بسیار مهم است که با چه دیدگاهی این موضوع راتحلیل میکنید متشکرم از شما. درضمن اگر این نقشه را ندارید میتوانم برایتان ارسال نمایم موفق باشید منتظر جواب هستم.

.پاسخ :
اقا مرتضی با سلام و احترام رفیقانه باید عرض کنم که  من اعتقادیی به جدائی و استقلال کردستان ندارم زیرا جدائی کردستان به نفع مردم محروم کُرد نیست و چنین توصیۀ به عنوان یک کُرد، به هیچ کرُدی نمی کنم! زیرا  من طرفدار برابری و یک حکومت انسانیم.که  در آن آزاد بی قید و شرط اندیشه و حق حیات و برابر زن و مرد و امکانات و رفاهی برای عموم مردم ایران بطور برابر ! باشد.

و فکر می کنم مردم فقر زده کردستان هم با من موافق باشند
ما زندگی می خواهم «آزادی و ارامش» و هم چنان باید عرض کنم من نه طرفدار فدارلسیم و نه طرفدار خومختاری و نه طرفدار تجزیه ایرانم و بعنوان یک انسان طرفدار بهداشت رایگان برای تمام مردم ایران و تحصیل و امکانات رفایی برابر با استاندارها انسانی برای همه در ایرانم. باید اعتراف کنم که منبای اعتقاد من قبل از هر چیز انسانی ست. نه قومی! به مسئله ملی و قومی اعتقاد ندارم.

امروز با وجود اینکه دنیا به سوی دهکده جهانی رفتۀ اشتباه محض است اگر کسی بخواهد بین انسانها تفرقه بیندازد همه ما برابریم و حق داریم از یک زندگی انسانی برخوردار باشیم و همه ما اگر باهم باشیم خوشبخت ترم!

نباید  قرن نوزده را با قرن بیست ویک اشتباه گرفت. چون زمان در گذر است و فقط  شب پرستان در اوج حقارت به تنهایی جا می ماند.
با ارزوی موفقیت برای شما و همه ما مردم ایران  و  با آرزوی رسیدن به به یک حکومت انسانی»  زنده باید جمهوری انسانی»   با تقدیم احترام شمی صلواتی  2010 /03 / 25

