من کیم؟

بعنوان انسانیکه علاقمند به ادبیات است.گاهی اوقات با نوشتن شعری یا نثری،گاً سیاسی، گاً عاشقانه و با نشر آن در دنیای مجازی.  انتقادهایی یا بصورت کامنت و یا بصورت پیام  دریافت می کنم!

همیشه سعی می کردم با بی خیالی از کنار آن بگذرم. یعنی دل و دماخی برای پاسخ نبود. راستش این نوع انتقادها بیشتر  اتهام بود تا انتقاد. اما امروز  حالی را یافتم تا مختضر توضیخی را بنویسم  چون احساس می کنم  نوع  برداشت اشتباه  و نادرستی از نوشتهایم  شده و در اینجا نمی خواهم رفع اتهام کنم بلکه می خواهم این اتهام را با دل و جان قبول کنم. نوع اتهام  امانیست بودن اشعار و موضوعگیریهای  سیاسی من که با احتیاط و در چهار چوب اشعارم  بدور از انقلابی گریست…. برای کسانی که به عمق تفکر مارکس پی بردند می دانند که تمام تئوری مارکس » ارزشهای انسانی است»  و در آن » انسان مقدس است»  عشق و عواطف به عریانی و همه چیز بر اساس منطق  و حرمت  انسان بنا شده است.  یعنی سوسیالیزم باز گشت حرمت و اختیار به خود انسان است…

واژه های روشنفکرانه و ساختگی  دنیای خیال روشنفکران  از خود بیگانه شده  مبارزه طبقاتی، که با ژشت  مارکسیت بودن  واراد میدان مبارزه می شوند. با نام مارکس حرف می زنند. این نوع انسانها نه تنها مارکیست نیستند بلکه فکر می کنند با این شیوۀ می شود چنگی به قدرت زد.از این نوع انسانها زیاد داریم و من هم، به نوبت خود زیاد دیدم.

بودند آنانی که دیروز لباس کمونیستی به تن داشتند و  سرود انترناسیونال را زیر لب زمرمه می کردند .  ولی حالا یا  » سروده ای رقیب» یا «سرود ای ایران» را زمرمه می کنند. آنانی که مبنایش ارزشهای انسانی نبود و برای رسیدن به کرسی قدرت  تن به خاری و ذلت دادند/ گذشتۀ خود را حاشا کردند و به تعظیم و چاکری در برابر  مردانی که رذالات بودند پرداختند و آنها را بزرگ دیدند.  مقاله در توصیف  منتظری » بعنوان مرد سکولار» نوشتند  و در کریدورها/ گا به پابوس  جاسوسان سیا و گا به پا بوس ماموران ساواما افتادند  و خود را سیاستمدار نامندند.

و اما من کیم؟  باز گشت به این سوُال شاید هویت من را برای خوانندگان و علاقمندان  مطالبم  روشن باشد  که » من یک کمونیست» یک  مارکسیت»و موضوعگیرهای سیاسیم را بدور از تعصُب حزبی   بر اساس ارزشهایی انسانی  و مانفع همگانی مردم  است.  ارزشهای انسانی برایم مقدس است مقدستر از  خاک / مذهب / عقیده / و هر آنچه در تصورات شماست… به این اعتبار  من امانیستم.  شعرهایم امانیستی است و موضگیریهایم بر اساس همین ارزش  انسانی است ارزشهای که مارکس به تصویر کشیده است……. شمی صلواتی یکشنبه شب  8 آبان 1390

