سوال :

شمه عزیزم: این ماحرای «فستیوال کوس» و برنامه های «کوسی و کیری» سازمان جوانان کمونیست برای روز زن چیه؟ مردم می گن اینها ممکنه نادرست باشه و کمونیستی نباشه درست می گن؟سعید صالحی نیا

شمی صلواتی :

سلام سعید بسیار عزیز! می دانم  که خود شما مطلعید،

که من اهل جدل و بحث نیستم  و  فقط به بیان نظر  قناعت می کنم  چرا در بحث  و جدل  توانائی  لازم ندارم اما  در  بیان نظرات  خود در مورد بعضی از مسائل  سیاسی  کوتاهی  نمی کنم سعید بسیار عزیز  خود می دانی  دیدگاه ها و نوع نگاهها  متفاوت است  و من  به گونه ای می بینم  و دیگران به گونه ای دیگر !

اما  اعتراض  می تواند شکلهای  متفاوت داشته باشد  در ایران  معنای یک زن خوب  «موحجب بودن»  اوست  و باید حجاب داشت باشد  پس اگر در تقابل  به نشانه ای اعتراض زنی  خودش را لخت کن به نظر من یک حرکت انقلابی ست  و درست است  دیگه  لازم نیست ما به سراغ مارکس و لنین برویم  و اساسا  لازم   نیست با معیارهای  کمونیستی آن را بسنجیم .9-mars-1

اما سوال اساسی شما  یا اعتراض  در مورد  فستیوال کس  است

جوانان  کمونیست می تواند  بصورت  خبر  یا  دادن اطلاعات  در این  موارد بخصوص  اطلاع رسانی کنند  یا به شکل  اعتراض  بنا به وضعیت ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی از آن استفاد کنند  یا بعنوان  گذر از تابوها، تابو شکنی  کنند  در هر صورت  من نه تنها  به چنین شیوه ای  اعتراض ندارم  بلکه  در صورت امکان از آنان حمایت خواهم کرد.

فراموش نکنیم  جمهوری اسلامی  صدها  زن را در طول سی و پنچ سال  سنگ سار  و یا اعدام کرده است  دلیل جمهوری اسلامی  سکس خارج ازدواج   و غیر بوده است  نباید فراموش کنیم  که جمهوری اسلامی  برای اسلامیزه کردن جامعه  میلیارد  ها دلار  هزینه می کند  سوال این است آیا ما  کمونیستها  هم باید تفتیش عقاید کنیم   و معلم اخلاق شویم  به نظر من، نه !  ما برای احیای اختیار  انسان و انسانیت  مبارزه می کنم  و  معلم اخلاق  نیستیم .

شمی صلواتی / فعال سیاسی/ شاعر و نویسنده/ زندانی سیاسی سابق دهه 60

